(bron: Velominati)
De regels
- Gehoorzaam de regels.
- Geef het goede voorbeeld.Het is verboden voor iemand die bekend is met de Regels om willens en wetens een andere persoon te helpen deze te overtreden.
- Begeleid niet-ingewijden.Hoe goed u ook denkt dat uw reden is om willens en wetens de Regels te overtreden, het is nooit goed genoeg.
- Het draait allemaal om de fiets.
Het gaat absoluut, zonder twijfel en ondubbelzinnig, over de fiets.
- Harden The Fuck Up
- Bevrijd je geest en je benen zullen volgen.Je geest is je ergste vijand. Denk goed na voordat u gaat fietsen. Zodra de pedalen beginnen te draaien, kunt u genieten van de sensaties van de rit: de geur van de lucht, het geluid van de banden, het gevoel van vliegen terwijl de fiets over de weg rolt.
- Bruine lijnen moeten worden gecultiveerd en vlijmscherp worden gehouden.Onder geen enkele omstandigheid mag men de mouwen of korte broeken opstropen in een poging om op de een of andere manier de eigen mouwen of korte broek te verkleinen.
-
Zadels, sturen en banden moeten zorgvuldig op elkaar worden afgestemd.
Geldige opties zijn:
Zorg dat het zadel bij het stuur past en de banden zwart zijn; of
Zorg ervoor dat de spijlen overeenkomen met de kleur van het frame aan de bovenkant van de balhoofdbuis en het zadel met de kleur van het frame aan de bovenkant van de zitbuis en de banden met de kleur waar ze het dichtst bij het frame komen; of
Zorg ervoor dat het zadel en de stangen overeenkomen met de framestickers; of
- Als u bij slecht weer gaat fietsen, betekent dit dat u een bikkel bent. punt.Rijden bij mooi weer is een luxe die gereserveerd is voor zondagmiddagen en brede boulevards. Degenen die bij slecht weer rijden – of het nu koud, nat of buitensporig warm is – zijn lid van een speciale club renners die op de ochtend van een grote rit het gordijn opzij trekken om het weer te controleren en, als ze regen zien vallen, de hemel, laat een wrange glimlach zich over hun gezicht verspreiden. Dit is een rijder die van het werk houdt.
- Het wordt nooit eenvoudiger, je gaat gewoon sneller.Zoals dit beroemde citaat van Greg LeMan ons verteld, trainen, klimmen en racen is moeilijk. Het blijft moeilijk. Anders gezegd, volgens Greg Henderson:“Trainen is als vechten met een gorilla. Je stopt niet als je moe bent. Je stopt als de gorilla moe is.”Sur la Plaque, fucktards.
- Familie komt niet op de eerste plaats. De fiets wel.Sean Kelly, die wordt geïnterviewd na de Amstel Gold Race van '84, ziet zijn vrouw tegen zijn Citroën AX leunen. Hij onderbreekt het interview om haar te vertellen dat ze van de lak moet afstappen, waarop ze haar schouders ophaalt: ‘In jouw leven komt de auto eerst, dan de fiets, dan ik.’ Instinctief snauwt hij terug: ‘Je hebt de volgorde verkeerd. . De fiets komt op de eerste plaats.
- Het juiste aantal fietsen om te bezitten is
n+1
.Hoewel het minimum aantal fietsen dat men zou moeten bezitten drie is, is het juiste aantal n+1
, waarbij n
het aantal fietsen is dat momenteel in bezit is. Deze vergelijking kan ook worden herschreven als s-1
, waarbij s
het aantal fietsen is dat zou resulteren in een scheiding van uw partner.
- Als je startnummer 13 krijgt, draai het dan ondersteboven.Paradoxaal genoeg is dezelfde geest die zoveel controle over het lichaam heeft, ook jammerlijk kwetsbaar en vatbaar voor bijgelovige gedachten. Het vult zich gemakkelijk met twijfel en wordt afgeleid door bijkomende details. Daarom moet de tape altijd perfect zijn, de machine stil en de kit vlekkeloos. En als je het ongelukkige getal 13 krijgt, zet het ondersteboven om de negatieve energie ervan tegen te gaan.
- Shorts moeten zwart zijn.
- Een zwarte korte broek moet ook worden gedragen met leiderstruien.Een zwarte korte broek, of op zijn minst een standaard teamtenue, moet worden gedragen met kampioenschapstruien en raceleiderschapstruien. Zorg ervoor dat je uitrusting niet te veel matcht, en accepteer niet dat je eruit ziet als een sukkel.
- Respecteer de trui.Kampioenschaps- en raceleidertruien mogen alleen gedragen worden als je het kampioenschap hebt gewonnen of de race hebt geleid.
- Teamkit is voor teamleden.Het dragen van een Pro-teamtenue is ook twijfelachtig als je niet betaald krijgt om het te dragen. Als je de kleuren van Pro-teams moet voeren, moeten alle kledingstukken perfect bij elkaar passen, dat wil zeggen geen TEAM VISMA | LEASE A BIKE met UAE TEAM EMIRATES en INEOS GRENADIERS-sokken.
- Weet wat je moet dragen. Ervaar geen kitverwarring.Geen wijde shorts en truien tijdens het fietsen op de racefiets. Geen lycra tijdens het mountainbiken (tenzij racen met XC). Huidpakken alleen voor veldrijden.
- Stel jezelf voor.Als u het gepast acht om u aan te sluiten bij een groep renners die geen deel uitmaken van een open groepsrit en die niet uw maatjes zijn, is het gebruikelijk en hoffelijk om uw aanwezigheid aan te kondigen. Stel jezelf voor en vraag of je lid mag worden van de groep. Als je door een groep bent gepasseerd, wacht dan op een uitnodiging, stel jezelf voor of laat ze gaan. De stille schrijnwerker wordt gezien als ongemanierd en anti-V. Omgekeerd is de schrijnwerker die zijn taartgat niet kan dichten niet beter en moet hij bij de eerste gelegenheid uit de groep worden geschrapt.
-
Er zijn slechts drie remedies tegen pijn.Dit zijn:
Als je quads beginnen te branden, schakel dan naar voren om je hamstrings en kuiten te gebruiken, of
Als uw kuiten of hamstrings beginnen te branden, schakel dan terug om uw quads te gebruiken, of
Als je je slap en zwak voelt, mediteer dan verder en train meer!
- Koudweeruitrusting is voor koud weer.Broeken, vesten, armwarmers, schoenovertrekken en petten onder je helm kunnen je er allemaal uit laten zien als een harde man, als het weer het gebruik ervan rechtvaardigt. Als het niet nat of koud is, bewaar dan je beste Flandrian voor Vlaams weer.
- Fietspetten zijn voor het fietsen.Fietspetten kunnen onder de helm gedragen worden, maar nooit tijdens het rijden, hoe hip je er ook denkt te zijn. Dit zal iemand tot een sukkel maken, en zou moeten resulteren in publiekelijk uitschelden of slaan. De enige keer dat het acceptabel is om een fietspet te dragen, is tijdens directe fietsactiviteiten en terwijl u gekleed bent in een fietsuitrusting. Dit omvat activiteiten die vóór en direct na de rit plaatsvinden, zoals het tunen van de machine en het oppompen van banden. Ook inbegrepen zijn café-optredens voor espresso vóór de rit en pub-optredens na de rit voor tankende ales (op voorwaarde dat de pub een zonnig buitenterras heeft - dwaal niet rond in een pub met een uitrusting aan, anders loop je het risico plechtig te worden geslagen door in leer geklede motorkuikens ). Onder deze omstandigheden is het, zou je kunnen zeggen, de rigueur om je pet met de schedelzijde vrolijk in een ondeugende hoek te laten kantelen. Alle goede dingen moeten echter met mate worden genomen, en als zodanig is het van cruciaal belang dat we gezond verstand en goede smaak laten prevaleren: zolang de eerste slok van de desbetreffende cafeïne of op hop gebaseerde drank wordt genomen terwijl er zweetdruppels, sneeuw, of regen nog steeds duidelijk zichtbaar is op het voorhoofd, dan is het legitiem dat de pet wordt gedragen. Maar zodra er alleen maar zout overblijft in de schedelgroeven, is het tijd om te douchen, geschikte aprés-ride-kleding aan te trekken (denk aan een wollen Molteni Arcore-trainingstop uit circa '73) en terug te keren naar de bar, opgevouwen exemplaar pastelkleurige nieuwspublicatie in de hand, klaar voor formele vloeistofvervanging. Het is ook handig als je een Reus van de Weg bent, zoals aangetoond, in plaats van een gigantische sukkel.
- Snelheden en afstanden worden vermeld en gemeten in kilometers.Dit omvat onder meer het bespreken van fietsen op de werkplek met uw niet-fietsende collega's, waardoor onze sport in het web van hun Neanderthaler cognitieve vermogens verder wordt verbijsterd. Terwijl de verwarde uitdrukking zich over hun wenkbrauwloze gezichten verspreidt, noem je terloops je geschoren benen. Alle fietsmonumenten worden gemeten in het metrieke stelsel en als zodanig is het Engelse systeem verboden.
- De fietsen bovenop uw auto zouden meer waard moeten zijn dan de auto.Of in ieder geval relatief duurder zijn.
- Maak je fiets fotogeniek.Wanneer u uw fiets fotografeert, zorg er dan voor dat u haar goed uit laat zien voor de camera. Stuurpen op 6 uur. Cranks nooit op 90 of 180 graden. Anderen zijn naar eigen goeddunken, hoewel de geaccepteerde praktijken onder meer zijn dat de ketting op het groote blad wordt gelegd en dat er geen bidons in de bidon houders zijn.
- Shorts en sokken moeten als Goudlokje zijn.Niet te lang en niet te kort. (Disclaimer: ondanks de vreselijke keuze van Sean Yates wat betreft korte broeklengtes, is hij een echte harde wielrenner en wordt hij diep bewonderd door de Velominati. Terwijl de korte en soklengtes van Armstrong gewoonweg verkeerd zijn.) Geen sokken is een no-no, aangezien zijn die enkellange exemplaren die alleen door vrouwelijke tennisspelers mogen worden gedragen.
- Sokken kunnen elke gewenste kleur hebben.Wit is ouderwets cool. Zwart is ook cool, maar kreeg een slecht imago van een Texaan die te lang waren. Als je het gevoel hebt dat je gekleurd moet gaan, zorg er dan voor dat ze verdomd goed bij je uitrusting passen. Tip: DeFeet Wool-E-Ators zijn de beste.
- Geen Europese posterieure herentassen.Zadeltassen horen niet thuis op een racefiets en zijn alleen in extreme gevallen acceptabel op mountainbikes.
- Geen op frame gemonteerde pompen.Co2-bussen of minipompen moeten in jerseyzakken worden vervoerd. De enige uitzondering op deze regel is het monteren van een framepomp van het merk Silca in de achterste driehoek van het frame, met de snelspanner als pompbevestigingspunt, zoals gedemonstreerd door leden van de professionele wielerteams 7-Eleven en Ariostea. Als zodanig is een framepomp gemonteerd ondersteboven en langs de linkerkant staande achtervork is zowel old skool als Euro en dus acceptabel. Wij herhalen op dit moment dat de genoemde pomp in geen geval een Zefal mag zijn en door Silca moet zijn gemaakt. Genoemde Silca-pomp moet worden uitgerust met een Campagnolo-hoofd. Het is acceptabel om een minipomp op je frame te ductapen als er geen C02-bussen beschikbaar zijn en je zakken vol zitten met reserveonderdelen en energiegels. De rijder moet echter verwachten dat hij wordt tegengehouden en ondervraagd en dat hij mogelijk zijn zakken moet legen om te bewijzen dat er geen ruimte in zit voor de pomp.
- Reservebinnenbanden, multitools en reparatiesets moeten in de jerseyzakken worden opgeborgen.Als het echt nodig is, in een omgebouwde bidon in een bidonhouder op de fiets. Of gebruik een van deze.
- Bulten zijn voor kamelen: geen drinkrugzakken.Drinkrugzakken zijn nooit te zien op het lichaam van een wegrijder. Hierover zal geen betoog worden gehouden. Voor MTB zijn ze cool.
- Scheer je wapens.Benen moeten te allen tijde zorgvuldig worden geschoren. Als je benen om wat voor reden dan ook harig moeten blijven, zorg er dan voor dat je voldoende pijn kunt uitdelen aan geschoren rijders, of dat je wordt beschouwd als een hippie-douche op weg naar een Critical Mass. Of je nu een open scheermes gebruikt of een Rambo-mes, gebruik dan Baxter om ze glad te houden.
- Mountainbikeschoenen en pedalen hebben hun plek.Op een mountainbike.
- Geen vizieren op de weg.Racehelmen kunnen op mountainbikes worden gedragen, maar nooit andersom.
- Brillen moeten fietsspecifiek zijn.Geen Aviator-zonnebrillen, blueblockers, of clip-on covers voor brillen.
- De pootjes van de bril moeten altijd over de helmriemen.Geen uitzonderingen. Dit is om verschillende redenen die er wel of niet toe doen; het is gewoon zoals het is.
- Speel geen haasje over.Train goed: als je door iemand wordt gepasseerd, is dat niets persoonlijks, accepteer gewoon dat hij of zij op de dag/inspanning/rit sterker was dan jij. Als je er niet mee om kunt gaan, moet je harder werken. Maar ga geen haasje over spelen om voorop te komen en vervolgens (meerdere keren) weer overgenomen te worden, omdat je het tempo niet kunt bijhouden. Doe dit vooral niet alleen omdat de persoon die je inhaalt een vrouw is. Serieus!!
- Rijd nooit zonder bril.U moet er geen gewoonte van maken om zonder bril te rijden, hoewel goedgekeurde verzachtende omstandigheden onder meer mist, oververhitting en lichtomstandigheden zijn. Als ze niet over de ogen worden gedragen, moeten ze netjes in de ventilatieopeningen van uw helm worden gestopt. Als ze niet passen, koop dan een nieuwe helm. In de tussentijd kunt u ze achterstevoren op uw hoofd dragen of ze voorzichtig in uw jerseyzak stoppen, waarbij u ervoor zorgt dat u ze niet op uw gereedschap krast.
- Banden moeten worden gemonteerd met het label gecentreerd op het ventiel.Professionele monteurs doen het omdat het het gemakkelijker maakt om de klep te vinden. Je doet dit omdat professionele monteurs het zo doen. Dit bespaart je kostbare seconden terwijl je dikke reet langs de weg zit te rommelen met je CO2 na een lekke band. Het ziet er ook beter uit voor fotomomenten.
- Snelspanhendels moeten zorgvuldig worden geplaatst.De hoek van de snelontgrendeling op de voorvork moet een opwaartse hoek zijn die net achter de vork wordt vastgedraaid, en de snelontgrendeling aan de achterkant moet worden vastgedraaid in een hoek die de hoek tussen de zadel en de liggende achtervorken in tweeën deelt. Het is echter acceptabel om de achterste snelspanner naar boven vast te draaien, net achter de stoelsteun, wanneer de constructie van het frame of de uitvaleinden de gewenste positionering niet mogelijk maakt. Alleen voor tijdritfietsen mogen de snelspanners zich in de horizontale positie bevinden, naar de achterkant van de fiets gericht. Dit is voor een maximaal aero-effect.
- Een wielerwedstrijd mag nooit worden voorafgegaan door zwemmen en/of gevolgd door hardlopen.Als het wordt voorafgegaan door zwemmen en/of gevolgd door hardlopen, wordt het geen wielerwedstrijd genoemd, maar duatlon of triatlon. Geen van beide is een wielerwedstrijd. Houd er ook rekening mee dat men alleen mag zwemmen om verdrinking te voorkomen, en alleen mag rennen als men wordt achtervolgd. En zelfs dan moet je alleen snel genoeg rennen om gevangenneming te voorkomen.
- Wees geen klootzak.Maar als je absoluut een idioot moet zijn, wees dan een grappige idioot. Onthoud altijd dat we allemaal broeders en zusters onderweg zijn.
- Positie is belangrijk.Om de V-Locus (Het heilige punt waar rijder en machine de V. maximaal kanaliseren.) te vinden, moet het stuur van een rijder op zijn racefiets altijd lager zijn dan zijn zadel. De enige uitzondering hierop is als je een revolutie teweegbrengt in de sport. In dat geval moet je ook bereid zijn het werelduurrecord te verbreken. De minimaal toegestane tolerantie is 4 cm; er is geen maximum, maar mensen kunnen je uitschelden als ze vinden dat je ze te laag hebt.
- Neergeslagen stuurpen.Onder de stuurpen is een maximale stapelhoogte van 2 cm toegestaan en er moet altijd – altijd – een enkele afstandhouder boven worden gestapeld. Een “neergeslagen” stapelhoogte verdient de voorkeur; wat betekent dat de stuurpen direct op de bovenkant van het balhoofd is geplaatst.
- Houd uw stuur waterpas.Het stuur wordt parallel aan de grond gemonteerd of iets naar boven gebogen. Hoewel ze misschien nooit helemaal naar beneden gericht zijn, kunnen ze wel iets naar boven gericht zijn; De toegestane stuurkanteling mag tussen 180 en 175 graden zijn ten opzichte van de vlakke weg. De remhendels zullen bij voorkeur zo worden gemonteerd dat het uiteinde van de remhendel gelijk ligt met de onderkant van de stang. Moderne bars schrijven echter voor dat dit niet altijd mogelijk is, dus toleranties zijn binnen redelijke grenzen toegestaan. Remkappen mogen niet in de buurt van de 45 graden komen, zoals sommige rijders met een slechte smaak erop hebben aangedrongen.
- Drink Tripels, rijd geen triples.Fietsen en bier zijn zo met elkaar verweven dat we de relatie misschien nooit volledig zullen begrijpen. Bier is een hersteldrankje, een elixer voor onzinpraat na de rit en gewoonweg uitstekend om in de nek te schenken. We trainen om te drinken, dus laat je niet gek maken. Drink kwaliteitsbier van echte brouwerijen. Als het wordt gebrouwen met rijst in plaats van gemoute gerst of als er limoen nodig is, ben je van het pad af. Ken uw bittereenheden zoals u uw versnellingslengte kent. Het leven is kort, verspil het niet aan pisbier.
- Zadels moeten waterpas staan en naar achteren worden geschoven.Het zitgedeelte van een zadel moet visueel waterpas zijn, waarbij de basismeting wordt uitgevoerd met behulp van een waterpas. Gebaseerd op de subtiliteiten van het zadelontwerp en de eisen op het gebied van comfort, kan het zadel dan iets naar voren of naar achteren worden gekanteld om een positie te bereiken die stabiliteit, kracht en comfort biedt. Als de helling van het zadel meer dan twee graden bedraagt, moet je een van die zadels met veren en een dikke gelpad kopen, want je bent duidelijk een grote poes. Het middelpunt van het zadel, gemeten van de punt tot de staart, moet ruim achterblijven en mag niet vóór de lijn liggen die wordt gemaakt door de zitbuis door de bovenkant van het zadel te verlengen.
- Houd de rubberen kant naar beneden.Het is volkomen onaanvaardbaar om onder welke omstandigheden dan ook opzettelijk je fiets ondersteboven te zetten, om welke reden dan ook. Naast het risico op krassen op het zadel, de hendels en de stuurpen, is het onprofessioneel en een schande voor uw trouwe ros. Het risico dat de fiets omvalt wordt vergroot, het verwijderen/vervangen van het wiel wordt bemoeilijkt en uw bidons gaan lekken. De enige reden waarom een fiets ooit ondersteboven zou moeten staan, is tijdens het midden van de rotatie tijdens een crash.
- Gezichtshaar moet zorgvuldig worden gereguleerd.Geen volle baarden, geen snorren. Sikjes zijn alleen toegestaan als uw naam begint met “Marco” en eindigt met “Pantani”, of als uw hoofd al dan niet opzettelijk kaal is. Je zult je misschien nooit scheren op de ochtend van een belangrijke race, omdat het je mannelijkheid ondermijnt, en dat heb je nodig om iedereen te verslaan
- Livestrong polsbandjes zijn cockringen voor je armen.Hoewel we kanker haten, is het toch beter om gewoon wat geld te doneren en daar de komende vijf jaar geen reclame voor te hoeven maken? Je kunt net zo goed 'try hard wanker' op je voorhoofd laten tatoeëren.
- Drink met mate.Bidons moeten klein van formaat zijn. Maximaal 500-610 ml, er zijn geen extra grote vaten te zien op de machine. Er kunnen twee kooien worden gemonteerd, maar bij ritten van minder dan twee uur mag slechts één bidon worden gebruikt. Genoemde solobidon mag alleen in de onderbuiskooi worden geplaatst. Je mag alleen met een bidon in de achterkooi rijden als je een voorbidon hebt, of als je je voorbidon net aan een fan langs de weg hebt gegeven en je het te druk hebt iedereen verpletteren om het vooruit te laten gaan totdat je je volgende drankje neemt. Bidons moeten bij elkaar passen en bij voorkeur bij je fiets en/of uitrusting. De voor de hand liggende uitzondering is de klassieke Coca-Cola-bidon, die vanwege zijn erfgoed standaard bij elke fiets en/of uitrusting past. Coca-Cola mag alleen worden geconsumeerd aan het einde van een lange rit of een hele dag solo-ontsnapping op de wegen van Frankrijk.
- Houd uw uitrusting schoon en nieuw.Uit beleefdheid jegens de mensen om u heen moet uw uitrusting altijd fris gewassen zijn, en onder geen enkele omstandigheid mag het kont spleet gedeelte van uw korte broek versleten of doorschijnend zijn.
- Geen aerobars op je racefietsen.Aerobars of andere clip-on-bevestigingen mogen in geen geval op uw racefiets worden gebruikt. De enige uitzondering hierop is als je deelneemt aan een tijdrit in de bergen.
- Verdien je beurten.Als je een berg af afrijdt, moet je eerst de berg op gereden hebben. Het is verboden gemotoriseerd vervoer te gebruiken alleen maar voor de goedkope sensatie van het afdalen. De enige uitzondering hierop is als je intervallen doet op de Alpe d’Huez of het Plan de Corones en je auto bovenaan parkeert voordat je 20 herhalingen van de klim doet.
- Alleen espresso of macchiato.Als je een fietsuitrusting draagt en geniet van een kopje koffie voor of na de rit, is het alleen gepast om espresso of macchiato te drinken. Als het woord soja/skim latte wordt gebruikt door een lid dat fietskleding draagt, moet die persoon ceremonieel worden geslagen met Co2-patronen of minipompen door anderen binnen de gemeenschap.
- Geen stickers.Het kan niemand iets schelen wat de reden is dat je steunt, tegen welke oorlog je bent, welke uitrusting je koopt of in welk jaar je op RAGBRAI (RAGBRAI is het grootste fiets toer evenement ter wereld) hebt gereden. Decals daarentegen zijn niet alleen toegestaan, maar ook uiterst Pro.
- Steun uw plaatselijke fietsenwinkel.Koop nooit fietsen, onderdelen of accessoires online. Naar je plaatselijke winkel gaan, talloze onzinnige vragen stellen, de tijd van het personeel in beslag nemen en vervolgens online gaan om iets te kopen, is zoiets als naar bed gaan met de vrouw van je beste vriend en daarna een biertje met hem drinken. Als u onderdelen online koopt, zorg er dan voor dat u ze zelf kunt monteren en onderhouden. Als u een winkel binnengaat met onderdelen die u online hebt gekocht en verwacht dat ze passen, wees er dan op voorbereid dat u naar uw online verkoper moet gaan voor hulp bij montage en garantie.
- Houd je lijn vast.Rijd voorspelbaar en maak geen plotselinge bewegingen. En u mag in geen geval van uw lijn afwijken.
- Verwijder de ringmoer en het ventieldopje.U mag onder geen enkele omstandigheid gebruik maken van de ringmoer en het ventieldopje die bij uw binnenbanden worden geleverd. Ze worden alleen geleverd om aan de verzendvoorschriften te voldoen. Ze zijn nutteloos als het om binnenbanden en banden gaat.
- Net als je wapens moeten zadels glad en hard zijn.Uw zadel mag in geen geval meer dan 3 mm vulling hebben. Er zal speciale aandacht worden besteed aan etappekoersen wanneer er sprake is van fysieke pijn veroorzaakt door onderhuidse cysten en dergelijke (“zadelzweren”). Onder deze omstandigheden is maximaal 5 mm opvulling toegestaan. Opgemerkt moet worden dat deze uitzondering slechts tijdelijk is, totdat de voorwaarde is verstreken of is weggenomen. Een diehard zou zijn zadel helemaal niet veranderen, maar er in plaats daarvan een gat in snijden om de druk op het kwetsbare gebied te verlichten.
- U mag niet met oordopjes rijden.Fietsen gaat over naar buiten gaan en de elementen betreden en je hoeft niet naar Queen of Slayer te luisteren om dat te ervaren. Dompel jezelf onder in het ritme en de pijn.
- Wijs in de richting waarin u draait.Geef een bocht naar links aan door uw linkerarm naar links te wijzen. Om een bocht naar rechts aan te geven, wijst u eenvoudig met uw rechterarm naar rechts. Deze is vermoedelijk vooral voor Amerikanen: het rechter richtingaanwijzer dat Amerikanen leren te maken met je linkerarm elleboog naar buiten en je onderarm naar boven gericht, werd ontwikkeld voor motorvoertuigen vóór de uitvinding van de elektrische richtingaanwijzer, aangezien het was nogal moeilijk te bereiken vanaf de bestuurderszijde tot aan het raam aan de passagierszijde om een bocht naar rechts aan te geven. Op de fiets hebben we deze beperking echter niet en het is eigenlijk vrij eenvoudig om je rechterarm in de richting te wijzen waarin je draait. Door de Amerikaanse richtingaanwijzer naar rechts lijkt het net alsof je ‘hallo’ naar het verkeer zwaait.
- Het vertrouwen in bochten neemt toe met de tijd en ervaring.Dit patroon gaat door totdat het scherp en plotseling daalt.
- Onderhoud en respecteer uw machine.Fietsen moeten zich houden aan het Stilteprincipe en als zodanig zorgvuldig worden onderhouden. Het moet worden gekoesterd en als het tegen een muur wordt geleund, moet het voorzichtig worden geleund, zodat alleen het stuur, het zadel of de banden in contact komen met de muur of paal. Dit geldt zelfs als u afstapt voordat u instort na de Wereldkampioenschappen tijdrijden. Piep-, kraak- of kettinggeluiden zijn niet toegestaan. Alleen het rustgevende gezoem van uw banden op het asfalt en het ritme van uw ademhaling kunnen hoorbaar zijn wanneer rijden. Tijdens het rijden op de kasseien is het geluid van een kettingklap acceptabel. Het Principe van Stilte kan worden uitgebreid door te zeggen dat als je zo lijdt dat je ademhaling het plezier van de andere renners in het peloton negatief begint te beïnvloeden, je standvastig rechtop moet gaan zitten en je moet laten vallen.
- Geen spiegels.Spiegels zijn toegestaan op uw (toepasselijk genaamde) Surly Big Dummy of uw Surly Long Haul Trucker. Niet op jouw wegros. Niet op je mountainbike. Niet op je helm. Als iemand die bekend is met De Regels je zo'n gruwel heeft verkocht, stuur dan de spiegel terug en eis je terugbetaling, plus rente en schadevergoeding.
- Doe je tijd in de wind.Niemand houdt van een wielzuiger. Je denkt misschien dat je een slim tactisch spel speelt door iedereen het werk te laten doen terwijl jij erop zit, maar races (zelfs Town Sign Sprints) worden gewonnen door samenwerking en tijd besteden aan de klinknagel, jezelf geselen en risico's nemen. Op de wielen rijden en aan het einde voorbij springen is één ding en maar één ding: slechte sportiviteit.
- Ritten moeten worden gemeten op kwaliteit, niet op kwantiteit.Ritten moeten worden gemeten aan de hand van de kwaliteit van de afstand en nooit alleen aan de hand van de afstand. Voor klimtochten moeten de afstanden worden gerelateerd aan het aantal hoogte meters. vlakke en glooiende ritten moeten worden aangeduid met hun afstand en gemiddelde snelheid. Als u bijvoorbeeld zegt: 'We hebben 4 km gereden', zou dit betekenen dat er tijdens de rit 4000 meter is geklommen, waarbij de afstand niet relevant is. Omgekeerd is een vlakke rit van 150 km bij 23 km/u niet iets dat in een open forum moet worden besproken en meteen moet worden beoordeeld.
- Fietsschoenen en fietsen zijn gemaakt om te rijden.Het lopen met fietsschoenen moet strikt beperkt worden. Bij het nemen van een slash of het vullen van bidons tijdens een rit van 200 km (bij 38 km/u) moet men de fiets zorgvuldig opbergen op het dichtstbijzijnde bevaarbare punt en de resterende afstand lopen. Het is ten strengste verboden dat een fietser onder alle omstandigheden een steile helling oploopt, met als voor de hand liggende uitzondering wanneer die helling wordt geblokkeerd door renners die zijn gevallen omdat je op de Koppenberg bent.
- Het doel van een wedstrijd is om te winnen.Einde. Elke verwijzing naar het niet bereiken hiervan moet onmiddellijk worden verwezen naar Regel #5
- Train goed.Weet hoe je goed moet trainen en houd je aan je trainingsplan. Negeer andere fietsers met wie u niet opzettelijk fietst. De tijd om competitief te zijn is niet tijdens je trainingsritten, maar tijdens de wedstrijd.
- Benen spreken luider dan woorden.Tenzij u routinematig uw rijsuperioriteit en de soepelheid van uw slag aantoont, dient u zich te onthouden van het bespreken van uw vermogensmeter, hartslag of andere rijgegevens.
- Versnellings- en remkabels moeten op de optimale lengte worden afgesneden.Kabels moeten een perfecte boog rond de balhoofdbuis creëren en, waar mogelijk, onder de onderbuis kruisen. De rechter versnellingskabel moet naar de linker kabelstop gaan en omgekeerd.
- Alleen kleine computers.Laat de gegevens achterwege en rijd op gevoel; weinig is te vergelijken met het plezier van zo hard rijden als je geest toelaat. Leer je lichaam te lezen, mediteer op Regel #5 en leer jezelf tot het uiterste te drijven. Vermogensmeters, hartslagmeters en GPS zijn omvangrijk, lelijk en overbodig. Elke fietscomputer moet, indien nodig geacht, eenvoudig, klein, op de stuurpen gemonteerd en draadloos zijn.
- Racenummers zijn voor races.Haal hem voor de volgende trainingsrit uit je frame, want hoe cool je hem ook vindt, hij ziet er niet cool uit. Tenzij je meedoet aan een race. In dat geval ziet het er cool uit.
- Respecteer de aarde; geen rommel maken.Fietsen is geen excuus voor zwerfvuil. Gooi uw lege gelzakjes, energierepenverpakkingen of lekke tubes niet op de weg of in de bosjes. Stop ze in de zakken van je shirt en repareer die binnenband als je thuiskomt.
- Verwijder onnodige uitrusting.Bij racen in een criterium van 60 minuten of minder moet de tweede (ongebruikte) bidonhouder worden verwijderd om de esthetiek van de racemachine te behouden.
- Wees altijd opzettelijk ontspannen.Wachtend op anderen vóór de rit of bij de startlijn pre-race, moet je rustig op je bovenbuis rusten dus. Dit kan worden uitgebreid tot elk moment dat iemand op de fiets zit, maar er niet op rijdt, zoals bij stoplichten.
- Praat er niet over.Ritten en valpartijen mogen alleen in detail worden besproken en verteld als de berijder externe hulp nodig had bij het herstel of recuperatie. Raadpleeg anders Regel #5.
- Wees zelfvoorzienend.Tenzij u wordt gevolgd door een teamauto, repareert u uw eigen lekke band. Je zult dat op een verstandige manier doen, met behulp van je eigen vaardigheden, met behulp van je eigen uitrusting, en zonder te klagen dat je dure banden te strak zijn om met je kleine duimen over je dure velg te duwen. Het lot van een rijder die er niet in is geslaagd zichzelf uit te rusten overeenkomstig Regel #30.
- Volg de code.In overeenstemming met de Code Of The Domestique geeft de aankondiging van een lekke band tijdens een trainingsrit alle rijders die dan in het peloton aanwezig zijn het recht – maar verplicht dit niet – om te stoppen met rijden zonder bang te zijn om als Pussies te worden bestempeld. Alle gestopte rijders hebben daarop het recht – maar zijn niet verplicht – om hulp, instructie en/of scherpe kritiek te verlenen op de techniek van de bandenhersteller. De duur van een stop is volledig discretionair, maar is over het algemeen omgekeerd evenredig met de duur van de resterende beschikbare tijd voor espresso na de rit.
- Daal af als een professional.Alle afdalingen moeten worden ondernomen met snelheden die door minder getalenteerde mensen gewoonlijk als “belachelijk” of “krankzinnig” worden beschouwd. Bovendien worden alle bochten afgelegd in een traject van buiten-binnen-buiten, waarbij het buitenbeen gestrekt is en het binnenbeen op de juiste manier gekanteld (maar niet te ver om een motorcoureur na te bootsen, want jij bent er niet één), om te helpen bij het evenwicht. en het creëren van een aantrekkelijke esthetiek. Er mag doorgaans niet worden geremd, maar als het absoluut noodzakelijk is, alleen vlak voor de bocht.
- Niet half wielen.Laat uw rijpartners nooit half wiel rijden; het is een vreselijke vorm – het is altijd de andere persoon die het tempo bepaalt. Tenzij je natuurlijk op de klinknagel zit, in welk geval het een uitstekende intimidatietechniek is.
- De rit begint op tijd. Geen uitzonderingen.Het voordeel van altijd op tijd vertrekken is aanzienlijk. Anderen komen precies één keer te laat. Je geeft aan dat de heiligheid van deze rit, zoals alle attracties, niet iets is waarmee je moet rommelen. U laat uw betrokkenheid zien, niet met woorden maar met daden. Als bonus maak je meer tijd voor een espresso na de rit.
- Niet pieken.Wanneer u naar voren rolt om uw beurt in de wind te nemen, voer dan niet plotseling het tempo op, tenzij u probeert een pauze in te lassen. De sleutel tot het handhaven van een hoge gemiddelde snelheid is samenwerken met uw metgezellen en ervoor zorgen dat er geen gaten in de lijn ontstaan. Het is toegestaan om het tempo geleidelijk op te voeren en als dit ertoe leidt dat mensen vallen, zijn ze uit je wiel gereden en hebben ze sowieso geen nut voor het peloton. Als je achter iemand staat die op de pedalen springt als hij de front berisp de dader niet met kreten als 'Don't Surge', tenzij de dader een Fransman is genaamd Serge.
- Spreek het correct uit.Alle wedstrijden zullen worden aangeduid met de naam die in het land van herkomst wordt gegeven, en er zal zorg voor worden gedragen dat de naam zo goed mogelijk wordt uitgesproken. Voor Belgian Races verdient het de voorkeur om de naam te kiezen die wordt gegeven in de regio van herkomst, hoewel het naar goeddunken van de spreker is om de Vlaamse of Waalse uitspraak te gebruiken. Dit principe zal ook worden uitgebreid tot de namen van renners, fiets- en sponsortenten en fietsuitrusting.
- Ga nooit uit het grote blad.Als het steiler wordt, drukt u gewoon harder op de pedalen. Toen apostel Johan Museeuw hierop werd aangesproken, antwoordde hij eenvoudigweg: “Ja, waarom zou je het langzamer aan doen?” Het is uiteraard acceptabel om tijdelijk naar de binnenring te verschuiven bij het beklimmen van de 20% hellingen van de Kapelmuur.
- Geen eten tijdens trainingsritten van minder dan vier uur.Deze komt ook van de apostel Johan Museeuw, die tegen @frank zei: “Ja, geen eten bij ritten onder de vier uur. Je moet wat afvallen.” Of, zoals Fignon het uitdrukte: soms moeten we tijdens het trainen gewoon naar buiten gaan om de Man met de Hamer te ontmoeten. De uitzondering vormen uiteraard zware ritten van meer dan twee uur en races. En als je van plan bent langer dan vier uur buiten te zijn, begin dan met eten voordat je honger krijgt. Dit geldt ook voor energiedranksupplementen.
- Niet sprinten met je handen op de bovenkant van het stuur.De enige uitzondering zijn renners wiens naam begint met Guiseppe en eindigt met Saronni. Bekijk de Goodwood Worlds in 82.
- Afdalingen zijn niet bedoeld voor herstel.Het is de bedoeling dat afdalingen net zo zwaar en veeleisend zijn als – en veel gevaarlijker dan – de beklimmingen. Klim hard, daal af om een gat te dichten of te openen. Afdalingen moeten pijn doen, geen tijd voor herstel. Herstel is alleen bedoeld voor de kroeg en voor onzinpraat.
- Gebruik het juiste gereedschap voor de klus en gebruik het gereedschap op de juiste manier.Fietsonderhoud is een kunst; gereedschappen zijn ontworpen voor specifieke doeleinden, en het is essentieel dat de Velominatus (wielerfreaks) leert elk gereedschap op de juiste manier te gebruiken bij het werken aan hun trouwe machine.
- Til uw fiets nooit boven uw hoofd.Het is onder geen enkele omstandigheid acceptabel om uw machine boven uw hoofd te heffen. De enige uitzondering is wanneer u de fiets op een imperiaal van een auto plaatst.